Tuesday, May 19, 2009

بیانیه دانشجویان آذربایجانی دانشگاه تهران و علوم پزشکی در محکومیت توهین رئیس جمهور سابق ایران محمد خاتمی به ملت آذربایجان

سه سال قبل در چنین روزهایی جنبش دانشجویی ملی پیشرو وملت آذربایجان با مقاومت قهرمانانه بدون داشتن کمترین امکانات رسانه ای و تبلیغاتی توانستند دیو راسیسم فارس را برای اولین بار مجبور به عقب نشینی از مواضع غیر انسانی و ضد حقوق بشری خود کنند. قدیم دهها شهید وجانباز، زندانی شدن بسیاری از فعالان حرکت ملی و ملت مظلوم آذربایجان ، اخراج و تعلیق یسیاری از همرزمان مان در دانشگاههای آذربایجان ، هزینۀ یک جمله بیش نبود: هارای هارای من تورکم

غم از دست دادن شریف ترین جوانان ملت آذربایجان اگر چه دل هر آذربایجانی را به درد آورد اما نوید رسای صدایی بود که نشان از رشد آگاهی ملی را در میان ملت کبیرمان میداد.
این حادثه دیو راسیسم را چنان وحشت زده کرد که فشارها و سرکوبها را بر علیه فعالان آذربایجانی افزود.
سه سال بعد از این حادثه بار دیگر شاهد توهین کریه دیگری از طرف بالاترین مقام اجرایی در سالهایی اخیر رییس جمهور دموکرات!! و اصلاح طلب!! جمهوری اسلامی ایران سید محمد خاتمی هستیم. اهانت کریه این سید مصلح خندان یک پیام بیش ندارد:
توهین وتحقیر بر علیه ملت مظلوم آذربایجان حد و مرز ، چپ و راست، معمم و غیر معمم، روشنفکر وعوام ، پوزیسیون و اپوزیسیون ، حکومتی و غیر حکومتی ، اصلاح طلب و اوصولگرا و ... ندارد. این یک پروژه سیستماتیک ، مدون و دنباله دار است.
ما جمعی از دانشجویان آذربایجانی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران ضمن محکوم کردن این عمل غیر انسانی و ابراز انزجار از عامل راسیست این توهین وجریانات حامی وی همۀ دانشجویان و ملت آذربایجان را به برخورد هوشیارانه با این توطئۀ جدید دعوت میکنیم.
ایمان راسخ داریم آگاهی منبعث از حماسۀ بک خرداد آذربایجان و آگاهی ملی فعالان حرکت در دانشگاهها و عموم ملت آذربایجان بار دیگر عامل و حامیان این اقدام راسیستی و غیر انسانی را مجبور به کرنش در مقابل ارادۀ ملت کبیر تورک آذربایجان خواهد کرد.

دانشجویان آذربایجانی دانشگاه تهران وعلوم پزشکی تهران


توهین علیه ملت آذربایجان در بالاترین سطح حکومتی رژیم ایران همچنان ادامه دارد...متن اهانتهای خاتمی و حضار آن جلسه کذایی

خاتمی:...اینا بود و این تخصصش در خواندن روضه یعنی، داستان عروسی حضرت زهرا بود. و خصوصیتش هم این بودکه این جور میگفت، خیلی هم میپسندیدن اردبیلیها ... می خواست نبوغ اردبیلی ها را برساند...

یکی از حضار با لحن تمسخر آمیز: ترک بودند... (صدای بلند خنده حضار)

گفت شبی که حضرت را عروس کردند و میبردند به خانه، حضرت پیامبر جلو جلوی حضرت زهرا حرکت میکرد. در طرف راستش امام حسن،... (صدای بلند خنده حضار) در طرف چپش امام حسین و حضرت خدیجه به سینه میزد که قربان مظلومی تو دخترامیرالمومنین بروم. ... (صدای بلند خنده حضار)

بالاخره اردبیل اینه... حالا به من همه میگن چرا واقعا تو سفره هی عقد آفتابه (؟)...(نامفهوم)



روحانی دیگر: حالا یه داستانی هم من دارم اگه اجازه میدین از ترک (؟) نقل کنم. ...(نامفهوم). ایشون داستان اون زنی که زنا داده بود و بعد میخواست خودش [رو] تطهیر کنه. یه بار رفت خدمت حضرت امیرالمؤمنین، حضرت فرمودند چون حامله هستی نمیشه. رفت و بعد دوباره اومد. گفت منو اعدام کنین که تطهیر بشم. حضرت فرمودن باز هم هنوز بچه باید شیر بخوره و اینا. رفت و باز پیغام اومد، حضرت فرمودند هنوز هم نمیشه. (نامفهموم) یا ترک بود یا رشتی...(قهقهه آقای خاتمی و خنده ی بلند حضار)

سابقه خبر: آنچه که اکنون تقدیم خوانندگان گرامی سایت میللی حرکت می شود فیلم مستند شرام آور و نفرت انگیزی از اهانت تهوع آور سید محمد خاتمی رییس جمهوری سابق به اهالی اردبیل، ملت تورک آذربایجان و همچنین قوم گیلک و بخصوص اهالی شریف و غیور رشت در حضور یک جمع خصوصی از چهره های شناخته شده رژیم جمهوری اسلامی ایران اعم از وزرا، وکلا و روحانیت مرتجع فارس زبان است که توسط گوشی موبایل ثبت و ضبط شده است.
این فیلم پرده از چهره کریه کسانی برمی دارد که در محافل خصوصی خود ملت فهیم و تاریخ ساز تورک را در کمال بی ادبی نادان و نفهم و قوم غیور گیلک را در نهایت بی شرمی، بی غیرت و زنازاده معرفی می کنند!!!
آنچه که در این فیلم مستند مخفیانه به تصور کشیده شده است حکایت اندرون رژیم هتاکی است که یکبار در روزنامه ایران، ملت آذربایجان را سوسک خطاب می کند و یازده روش برای امحای آن پیشنهاد می دهد وبار دیگر زبان تورکی را زبان عمرابن عبدود و شمر می داند و توسط افراد بی ادب، اقدام به لجن پراکنی علیه این زبان غنی وقوی، در قالب "جوکفارسیهای" رکیک و متعفن می نماید.
این فیلم برهان قاطعی برای نشان دادن فاشیزم کریه و سیاهی است که در ایران از سوی جمعی از شوونیستهای فارس زبان حاکم علیه دیگر اقوام بخصوص تورکها و گیلکها اعمال می گردد.
بی تردید نسل امروزین آذربایجان و گیلان هرگز در برابر این اهانتها سکوت و سکون اختیار نخواهند کرد که اهانت به یک ملت هرگز و هرگز، قابل بخشایش نیست.

No comments:

Post a Comment