Tuesday, May 19, 2009

فیلم اهانتهای خاتمی و هم محفلیهایش به ملت آذربایجان و قوم گیلک، به سرعت درحال تکثیر و انتشار است

در حالیکه چند روز بیشتر به سومین سالگرد قیام بزرگ شهر تبریز به عنوان "شاه قیام" سلسله قیامهای ضد آپارتاید ملت آذربایجان جنوبی در یک خرداد سال 85 در اعتراض به اهانت متعفن روزنامه دولتی ایران به ملت آذربایجان جنوبی باقی نمانده و فضای شهرهای تورک نشین عموما ملتهب گزارش می شود، براساس اخباری که از شهرهای مهم آذربایجان جنوبی دریافت کرده ایم فیلم کوتاهی که از مجلس اهانت آمیزی مرکب از سید محمد خاتمی رییس جمهوری سابق ایران، آیت الله محمدرضا توسلی عضو ارشد مجمع روحانیون و مسئول دفتر امام خمینی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اسحاق جهانگیری وزیر سابق صنایع و معادن، مهندس محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی، حجت الاسلام مجيد انصاري عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام... تهیه و منتشر شده به سرعت در حال تکثیر و انتشار در سراسر آذربایجان جنوبی است و موجی از نفرت و اشمئزاز را به همراه داشته است.
با توجه به اینکه ایت الله توسلی در بهمن ماه سال 1386 درگذشته است به نظر می رسد که این فیلم تقریبا 2 سال قبل تهیه شده باشد.
این فیلم کوتاه، از طریق سایتهای اینترنتی منسوب به حرکت ملی آذربایجان، یوتوب، بلوتوث، فیس بوک... به سرعت در حال انتشار است. همچنین متن اهانتهای اشمئزاز آور خاتمی(مدعی گفتگوی تمدنها) و ملایان مرتجع همراهش، تهیه و بصورت نسخه هایی بسرعت در حال انتشار در سراسر آذربایجان است.
گفته می شود واکنش روحانیت مترقی آذربایجان به این فیلم بسیار شدید بوده و علاوه بر اینکه مشاهده آن از زاویه مسائل ملی سبب خشم روحانیون تورک زبان گردیده بلکه اکثر روحانیت مترقی، این فیلم را بعنوان اهانت به دین مبین اسلام و ساحت مقدس حضرت نبی اکرم(ص) نیز بشمار آورده اند.
براساس اخبار رسیده از حوزه های علمیه قم، تبریز و مشهد، برخی از طلاب معتقدند حکایتهای تحریف شده و بی اساس دینی ملایان مرتجع در این فیلم، نابخشودنی است.
از دانشگاه رشت نیز خبر می رسد که دانشجویان گیلک این دانشگاه نیز همانند دانشگاهای آذربایجان به شدت خشمگینند و از اینکه دستگاه سیاسی رژیم در یکی از بالاترین سطوح خود از چنین نگرش نفرت انگیزی علیه تورکان و گیلکان برخوردارند و آنان را نفهم و زناکار معرفی می کنند ابراز نفرت و بیزاری می نمایند.
برخی از فعالین حرکت ملی آذربایجان پیش بینی می کنند که به دنبال انتشار این فیلم، تلاطم اجتماعی مجدد و بزرگی در بخش پهناوری از ایران در راه است .

No comments:

Post a Comment